|
|
Jak zapisać level?
1. "Output wad" - tym przyciskiem zapisujesz swój level w formacie TOM. Musisz jednak pamiętąć, by nazwa pliku twojego levelu była taka sama jak nazwa pliku WAD (czyli z obiektami), którego użyłeś do Twojego levelu. Dlaczego jest to potrzebne? W folderze "graphics" znajduje się kilka plików o tej samej nazwie, gdy podamy inną nazwę pliku TOM, przy kompilowaniu wystąpi nam błąd, a gdy wpiszemy nazwę od innego pliku obiektów niż ten, którego użyliśmy, w naszym customie pojawią się kompletnie inne obiekty, na przykład latające tyłki Lary. 2. Jak utworzyć własny plik WAD z obiektami? Do tego użyj programu WADmerger. Jest on bardzo wygodny, jego dokładny opis znajdziesz tutaj. Możesz również użyc programu TRWEST, ale ma on jedną wadę. Istnieje bug, który uniemożliwia zapisanie pliku obiektów pod nazwą własną. Trzeba nadpisać już istniejący plik. 3. Możesz również użyć jeden z istnijących plików z obiektami (WAD), a przy outputowaniu levelu nadpisujemy istniejący. 4. Gdy masz już zapisany level (TOM i WAD istnieją w tym samym folderze), otwórz program Tom2Pc. Przyciskiem "add" dodaj wybrany plik TOM i wciśnij "Build all". Ten program skompiluje i umożliwi zagranie w level. Skompilowany level znajduje się już w folderze "Data" pod taką samą nazwą jak WAD/TOM. 5. Jeśli nadpisałeś któryś plik WAD już z istniejących w folderze "wads", możesz od razu przejść do grania. Wybierasz tylko odpowiednią pozycję w menu. Jeśli jednak utworzyłeś własny WAD i TOM pozostała ci jeszcze jedna rzecz. Wejdź do folderu "script" i otwórz plik tekstowy "Script". Wybierz jakiś level, np. Temple Of Karnak. Ostatni wers ("Level=DATA\GUARD,110") zawiera ścieżkę z plikami TOM i WAD - tam wpisz nazwę swojego pliku, (numerek (110) oznacza ścieżkę dźwiękową, która leci w tle podczas gry (plik znajduje się w folderze AUDIO)). Po zapisaniu, otwórz aplikację SCRIPT, która skompiluje pliki tekstowe. W skrócie: load objects "guard.wad"-> tworzymy level -> output wad - wpisujemy "guard" -> w tom2Pc "add" - "guard" -> "build all" -> * -> otwieramy tomb4.exe i gramy :) *w "script" wpisujemy w np. "temple of karnak" Level=DATA\GUARD,110 (nasz level w grze będzie się znajdował pod nazwą Temple of Karnak)-> kompilujemy plik "script" |
by Briksja /ALL RIGHTS RESERVED |