Strona główna

Room Editor

Programy

Dodatki

Linki

 

Zdjecie poniżej przedstawia główne okno edytora w 3d. W nim przedstawiona jest mapka naszego pomieszczenia, które możemy modyfikować, teksturować, wstawiać obiekty i triggery. W tym oknie dostepny jest również podgląd 2d (służy do tego przycisk "2d Map" znajdujący się poniżej).


Mini mapka - podgląd wybranego pokoju.

Panel z teksturami oraz dwoma przyciskami. Pierwszy odpowiada za animacje tekstur (połączenie animacja kilku wybranych tekstur uzywane najczęściej do animacji wody) oraz dźwięki (mud- błoto; snow-śnieg; sand-piasek; gravel-żwir; ice-lód; water-woda; stone-kamień; wood-drewno; metal-metal; marble-marmur; grass-trawa; concrete-beton; old wood-stare drewno).





 
  • project: load - załaduj plik, save - zapisz, output wad - zapisz jako wad, quit - wyjście

  • edit: cut - wytnij, paste - wklej, select all - zaznacz wszystko, undo - cofnij, redo - powtórz.

  • features(kształty podłogi i sufitu): random floor up/down - podnosi i obniża podłoge w dowolnym kierunku, random ceiling up/down - podnosi/obniża sufit, flatten floor/ceiling - płaska podłoga/sufit, avarage - spłaszcza do jednego poziomu wszystkie części pogłogi/sufitu, smooth - ujednolica)

  • room (zarządza pokojem): mirror - odbicie lustrzane, flip - odwraca pokój, rotate - obraca, place target -tym narzędziem możesz wybrać dowolny punkt, z którego chcesz zobaczyć pokój, centre - wyśrodkowuje punkt widzenia, bound - ucina niezaznaczoną część pokoju, copy - kopiuje pokój, split - dzieli pokój, delete - usuń, preview - podgląd pokoju, flip map - przełącza do flip mapy.

  • texture - zarządza teksturami

  • effects: camera - wstawia zwykłą kamerę, fixed camera - wskazuje miejsce, gdzie Lara ma spojrzeć, flyby camera - sekwencje filmowe, fog bulb - efekt mgły, sinks - prądy wodne, sound - dźwięk.

  • objects - zarządza obiektami.

informacje nt. pokoju (size - rozmiar; floor/ceilig - wysokość pogłogi/sufitu; informacje nt. ilości triggerów, obiektów i drzwi w pokoju)


 
paleta kolorów
 
 
  • W okienku z napisem "First Room" znajduje się nazwa danego pokoju
  • F - robi Flip Mapę danego pokoju 
  • 0 - tworzy pokój otwarty (wiatr itd.)
  • NL - nie używane
  • D - nie używane
  • W - pokój wodny (okienko obok sluży do zmieniania intensywności wody)
  • R - wodne refleksy na scianach
  • M - mist - mgła

  • Select room - wybierz pokój
  • Bound room - obetnij pokój (zaznacz odpowiedni fragment pokoju i wciśnij ten przysick)
  • Copy room - kopiuj pokóf lub jego dany fragment
  • Split room - rozdziela pokój nz częsci
  • Delete room - usuń pokój
  • Flip Map - włącza flip mapę danego pokoju
  • okienko z napisem "Small Room" jest nieużywane


  • Powyżej znajduje się okienko funkcji trigger.
    Przycisk One shot odpowiada za jednorazową aktywacje tej funkcji, a przyciski 1-5 - ile przedmiotów aktywuje trigger (wszystkie wciśniete - aktywacja działa za pierwszym razem)

     Panel z obiektami. Tutaj wybiera sie obiekty, które mamy wstawic do levelu - sluży do tego opcja "place object".
    "object Tint" słuzy do zmieniania kolorów przedmiotu przy właczonej opcji "lighting".

    Trigger -> Object; Object ->Trigger - szuka triggera danego obiektu i odwrotnie.









    Panel służący do regulowania światła w pomieszczeniu:
    - Lighting - włącza oświetlenie w pokoju
    - Ambience RGB - reguluje kolory w całym pokoju
    - X, Y, Len, Cut, Int, Out, In - reguluje dane światło.
    - Colour - reguluje kolory danego światła

    - Light - światło
    - Shadow - cień
    - Sun - światło słoneczne
    - Spot - małe światło



    Główny panel zarządzający pokojem.
    2D Map - włącza mapkę 2D.
    Face Edit - opcja służąca do podglądu tekstur w pokoju.
    Draw Doors - pokazuje pomieszczenia, które są połączone z danym pokojem drzwiami.
    Preview - podgląd
    Transparent - przezroczystość tekstury
    Double sided - tekstury kładziona podwójnie (uzywa sie na drzwiach)
    No collision - brak kolizji; uzywa się do krzywizn, głownie do zrobienia np. jeziora.
    Toggle opacity - uzywa się na drzwiach, zamraża je, przez co nie można przez nie przejść
    Toggle opacity 2 - na drzwiach; umożliwa oteksturowanie drzwi, można przez nie przejsc
    Undo - cofnij
    Redo - powtórz
    Select All - zaznacz wszystko
    Cut -wytnij
    Paste - wklej
    Texture floor/ceiling/walls - teksturuje wszystkie ściany, podłogę, sufit
    Load/ Save texture snds - dźwięk dla tekstur
    Find texture - szukaj tekstur
    Find Untextured - szukaj miejsca nieoteksturowanego
    Find illegal slope - znajdź nieprawidłową krzywiznę
    Crack mode - nie używane
    Show Light meshes - pokazuje zasięg danego światła
    Load/ save project - zapisz/ załaduj projekt
    Load TGA - załaduj tekstury
    Load Objects - zaladuj obiekty
    Refresh - odświez


     by Briksja /ALL RIGHTS RESERVED