Strona główna

Room Editor

Programy

Dodatki

Linki

Co to są triggery?

Triggery, czyli nic innego jak aktywacje, umożliwiają działanie pewnych rzeczy. Aktywują się one, kiedy Lara stanie na odpowiednim bloku, który został oznaczony funkcją "trigger" (różowy kolor w panelu po lewej). Kiedy trigger jest zaznaczony na pozycji startowej Lary, aktywuje się on zaraz od początku gry. Lara nie może jakkolwiek ominąć trigger jeżeli jest on na jej drodze, aktywuje się on zarówno jak po nim przejdzie, jak i przeskoczy dany blok.

Aktywacja pochodni

1. W pokoju umieść "Flame emitter2" nad pochodnią.
2. Następnie zaznacz strefę, którędy Lara ma przejść i przyciśnij różowy przycisk w panelu po lewej. Zarówno w oknie głównym, jak i na mini mapce zobaczysz różowe pola. W polu tekstowym w panelu po lewej powinien widnieć napis: “Trigger for Flame Emitter”.
3. Jeżeli w pokoju umieszczonych jest więcej niż 1 "Flame emitter2", powinieneś zrobić aktywację dla każdego z nich.

Otwieranie drzwi

By otworzyć drzwi możesz uzyć kilku metod:
1. Po prostu zaznaczyć strefę, po której Lara przejdzie (zarówno w tym samym pomieszczeniu, jak i innym - program zapamięta zaznaczony przez Ciebie obiekt).
2. Aktywację poprzez przycisk - umieść drzwi i przycisk w pokojach. Zaznacz drzwi i ustaw trigger w polu, gdzie umieściłeś przycisk. Następnie zaznacz przycisk, w panelu po lewej naciśnij pole tekstowe i w miejsce, gdzie widnieje napis "trigger" ustaw "switch". I nanieś ten trigger na mapę w miejsce tego przycisku.
3. Aktywacja poprzez kilka przycisków - umieść trigger na wszystkich, po czym przejdź do opcji triggera dla każdego przycisku. Na dole okienka powinieneś widzieć 5 przycisków oznaczonych liczbami, są one wciśnięte. Zaznacz na mapie przycisk 1 i przejdź do opcji. Odznacz np. guziki z napisami "2, 3, 4 i 5" i nanieś trigger. Dla przycisku 2 odznacz np. guziki 1, 3, 4 i 5, a dla przycisku 3 odznacz tylko 1 i 2 (czyli zaznaczone jest to, co pozostało).

Aktywacja triggera kończącego level

Używając "finish trigger" zakończysz level. By to zrobić, zaznacz odpowiedni obszar, w opcjach Triggera - przyciśnij napis w menu po lewej - wybierz typ triggera - finish (pierwsze pole) i wpisz liczbę 2 w pole pod. Oznacza to, że następny level opisany liczbą 2 się załaduje bezpośrednio po zakończeniu tego. Możesz również używać tego do przeskoków między levelami - wtedy umieść obiekt "Lara Start Positions" w oby dwu levelach w miejscach gdzie znajduje się finish trigger. W opcjach trigger w pole timer musisz wprowadzić numery (zależne od ilości tych triggerów) oraz w OCB obiektu "Lara start..." (przycisk O) adekwatny do triggera numer (np. Postawisz ten obiekt na triggerze z numerem 1 w polu Timer, w OCB wpisz również 1).


Typy triggerów:

  • Action - wywołuje pewną akcję, po naciśnięciu listy Timer/Parameter wyświetlą się funkcje, np. każe Larze iść do przodu, lub pojechać windą na dane piętro - przydatne w cut'scenkach.
  • Camera - aktywuje kamerę - ustawia się automatycznie po wybraniu kamery.
  • CD - wstawia w dane miejsce aktywacji muzykę (poniżej wpisujemy ścieżkę)
  • Finish - kończy level
  • Flipeffect - tworzy różne efekty, wpisz w pole:
    2 - dźwięk powodzi, rwącej wody
    4 - używany na koniec levelu
    7 - aktywuje wszystkie trzęsienia ziemi w etapie
    10 - dźwięk o numerze, który jest wpisany w pole "Timer"
    11 - dźwięk eksplozji
  • Flipmap - włącza flipmapę
  • Flipon - włącza flipmapę
  • Flipoff - wyłącza flipmapę
  • Flyby - używany tylko do stworzenia menu głównego (osobny, nie grywalny level)
  • FMV -
  • Object- zwykły trigger do obiektów
  • Parameter
  • Secrect - sekret
  • Sink -
  • Target - cel
  • Timer_field -

Typy triggerów (czyli jaki tryb aktywacji):
  • Antipad - efekt odwrotny do pad
  • Antitrigger - efekt odwrotny do trigger - np. zamyka drzwi
  • Combat - nie używany
  • Condition-
  • Dummy - musi być zaznaczony w miejsce gdzie są mosty, spadające podłogi etc., by Lara przez nie nie przeleciała
  • Heavy - trigger aktywowany przez wszystko oprócz Lary
  • HeavyAntitrigger - aktywacja przez wszystko inne niż Lara, efekt odwrotny do heavy (zamyka drzwi)
  • Heavyswitch - jak heavy, tylko z przyciskiem
  • Key - aktywacja klucza
  • Pad - aktywuje się, gdy Lara przejdzie lub stanie na tym polu (przeskoczenie nie aktywuje)
  • Pickup - aktywuje coś, gdy coś podnosimy (umieszczamy w pole, gdzie przycisk się znajduje)
  • Switch - używany do aktywacji przycisków (umieszczamy w pole, gdzie przycisk się znajduje)
  • Trigger - zwykła aktywacja


Przycisk "One shot" aktywuje dany trigger tylko raz.


trigger_triggerer:

Przykładowo: wchodzimy do jakiegoś pomieszczenia, penetrujemy go, nic nie ma, więc wychodzimy, a tu zza rogu wyskakuje z wrednym uśmieszkiem i szerokimi barami ninja. Jak to się stało, skoro nic nie aktywowałeś? I tu jesteś w błędzie. Twórcy gry wymyślili coś takiego jak trigger_triggerer. Odmraża on dany trigger, a jego użycie jest bardzo proste:
1. Wstawiasz wroga w pomieszczeniu #1 i przy wjeściu robisz trigger aktywacyjny,
2. Zaznacz ten trigger i w panelu po lewej wciśnij przycisk "T", który go zamrozi. Powinieneś zobaczyć niebieską otoczkę na minimapce.
3. W miejsce triggera wroga wstaw obiekt z listy po lewej - trigger_triggerer, a w pokoju #2 trigger do niego.
4. Teraz gdy Lara zaktywuje trigger_triggerer, aktywacja wroga się odmrozi i Lara po wejściu na nią ożywi ninje i rozpocznie swoją codzienna jatkę.



 by Briksja /ALL RIGHTS RESERVED